Wycięcie zmian skórnych o charakterze HPV

Chirurgiczne usunięcie zmian skórnych o charakterze HPV pozwala usunąć te zmiany, których z różnych powodów nie da się lub pacjent nie chce usuwać laserowo. To ważne, ponieważ tego rodzaju zmiany niekiedy prowadzą do nowotworzenia, czasem też towarzyszy im ból lub świąd. W każdym przypadku ich usunięcie może przynieść zauważalną ulgę.

Czym jest wycięcie zmian skórnych o charakterze HPV?

Kłykciny kończyste (inaczej brodawki płciowe) to zmiany występujące najczęściej w okolicach intymnych, zazwyczaj na narządach płciowych. Są objawem zakażenia typem 6 i 11 wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV) przenoszonego drogą płciową. Nie należy ich bagatelizować, ponieważ nieleczone mogą przyczynić się do rozwoju zmian nowotworowych. Kłykciny kończyste mają postać nieregularnych, różowo-brązowych grudek, niejednokrotnie z nitkowatymi wypustkami. Zakażenie w większości przypadków występuje bezobjawowo, jednak część osób skarży się na dolegliwości bólowe i świąd w okolicach zmian. Wyróżniamy dwie podstawowe metody usuwania kłykcin kończystych: laserową i chirurgiczną.

Klinika medycyny estetycznej Warszawa The Clinic

Jak działa wycięcie zmian skórnych o charakterze HPV?

Pierwszym etapem zabiegu jest znieczulenie miejsca zabiegowego. Następnie lekarz usuwa zmianę, po czym zszywa ranę i nakłada opatrunek. Pobrany materiał może zostać wysłany do badania histopatologicznego. Czas trwania zabiegu jest uzależniony od wielkości, liczby i lokalizacji zmian. W przypadku pojedynczej zmiany procedura trwa około 20 – 30 minut.

Poprzedzony jest nałożeniem kremu znieczulającego, dzięki czemu jest nieodczuwalny przez pacjenta.

Jakie dolegliwości leczy wycięcie zmian skórnych o charakterze HPV?

Wskazania i przeciwwskazania

Wskazania​ do zabiegu

Przeciwwskazania do zabiegu

Klinika medycyny estetycznej Warszawa The Clinic

Informacje o zabiegu

Obszar zabiegu

W zależności od potrzeb.

Czas trwania

20-30 minut.

Ilość zalecanych sesji

Ustalana indywidualnie.

Efekty​

• Usunięcie kłykcin kończystych

Cennik​

• Wycięcie zmian skórnych o charakterze HPV Od 1500 zł

Zazwyczaj wystarczy jeden zabieg, natomiast w przypadku nawracających zmian konieczne może być powtórzenie zabiegu.

• Na miesiąc przed zabiegiem należy koniecznie odstawić wszelkie leki oraz zioła o działaniu światłouczulającym (metoda laserowa).

• Na 24 godziny przed zabiegiem zrezygnować ze spożywania alkoholu.

Zabieg pozwala na szybkie, bezpieczne i skuteczne usunięcie kłykcin kończystych zlokalizowanych w obrębie okolic intymnych.

• przez kilka godzin po zabiegu może być odczuwany niewielki ból, obrzęk bądź dyskomfort miejsca zabiegowego. Jest to objaw całkowicie normalny i ustępuje samoistnie,

• należy unikać kontaktu opatrunku z wodą przez kilka dni po wykonaniu procedury (w przypadku zabiegu chirurgicznego),

• ważna jest odpowiednia higiena leczonego miejsca, aby nie doszło do infekcji,

• przez przynajmniej 48 godzin od wykonania zabiegu należy unikać intensywnego wysiłku fizycznego,