Cienie pod oczami
leczenie, usuwanie, redukcja cieni pod oczami

Powszechnie występujące sińce pod oczami towarzyszą nam po zarwanej nocy, w stresującym okresie, przy niezdrowej diecie. Mogą być też sygnałem pogorszenia stanu zdrowia.  Poznaj sposoby The Clinic na cienie pod oczami i sprawdź, o czym mogą świadczyć.
Cienie pod oczami - Zabiegi

Czym są cienie pod oczami?

Charakterystyczne sińce w wewnętrznych kącikach oczu to często występujący defekt kosmetyczny. Wynika on najczęściej z osłabienia skóry wokół oczu — staje się ona cienka, mniej elastyczna, może nastąpić ubytek tkanki tłuszczowej. W efekcie tego bardziej widoczne stają się naczynia krwionośne. Skóra w tym obszarze ma jedynie pół milimetra grubości i delikatną warstwę hydrolipidową, nie zawiera gruczołów łojowych, zatem łatwo dochodzi do jej przesuszenia. Worki pod oczami, z którymi sińce bywają mylone, są innym defektem kosmetycznym i wynikają z zastoju limfy.

Leczenie cieni pod oczami – zabiegi na cienie pod oczami

Pożegnaj żółte lub fioletowe cienie pod oczami, korzystając z nowoczesnych zabiegów medycyny estetycznej. W The Clinic proponujemy rozwiązania o udowodnionej badaniami skuteczności i najwyższym poziomie bezpieczeństwa.

Laser pikosekundowy

Laser frakcyjny CO2

Laser dualny

Wypełnianie kwasem hialuronowym

Mezoterapia igłowa

Stymulatory tkankowe

Opinia specjalisty

Prof. dr hab. Wioletta Barańska-Rybak - Dermatolog
„Dla wielu osób to charakterystyczne zasinienie jest bardzo problematyczne, może także wyraźnie wpływać na odbiór reszty twarzy jako zmęczonej. Można je skutecznie maskować makijażem, jednak będzie to osłabiać kondycję skóry. Wtedy należy się zatroszczyć o odpowiednie składniki kosmetyków — np. aloes, wyciąg z miłorzębu japońskiego, koenzym Q10, witaminę C.”

Prof. dr hab. Wioletta Barańska-Rybak

Przewodnicząca Rady Naukowej The Clinic
Specjalista dermatolog

Cienie pod oczami mogą być objawem choroby. Zazwyczaj są defektem kosmetycznym, ale mogą sygnalizować problemy zdrowotne. Odradzamy ich diagnozowanie na własną rękę — lepiej skonsultować się z lekarzem. Sprawdź, przy jakich chorobach występują:

• schorzenia alergiczne z alergicznym zapaleniem spojówek — widoczny także obrzęk powiek i przekrwienie spojówek,
  • niedoczynność tarczycy,
  • zapalenie tarczycy,
  • cukrzyca,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • atopowe zapalenie skóry,
  • astma,
  • zaburzenia hormonalne,
  • anemia,
  • niedokrwistość,
  • zapalenie skórno-mięśniowe ("rzekome okulary")
  • schorzenia wątroby i nerek.

Cienie pod oczami pojawiają się także u dzieci. Najczęściej jest to uwarunkowane genetycznie — jeśli występuje fioletowe zasinienie i widoczne są drobne naczynia krwionośne, zwykle nie ma powodu do zmartwień. U wielu osób powodem jest szczególna bladość skóry w okolicy oczodołów. Przyczyną może być też nadmiar obowiązków i brak snu.

Do przyczyn cieni o żółtym kolorze zalicza się głównie zła dieta czy ekspozycja na szkodliwe substancje. Wówczas istotne jest, by wprowadzić zdrowy styl życia.

Jeśli w okolicy oczu wystąpiły ciemniejsze cienie, a ich kolor jest zbliżony do brązowego, konieczna jest konsultacja lekarska. Przyczyną często jest anemia bądź alergia.

Osobnym problemem są worki pod oczami. Występują na skutek starzenia, diety, zmęczenia i innych. Są najczęściej efektem zastoju limfy i miejscowym obrzękiem. W pierwszej kolejności wdrażamy domowe sposoby na podpuchnięte oczy:

• zimne okłady,
  • nakładanie plasterków ogórka,
  • masaż okolic oczu,
  • ograniczanie czasu spędzanego przy ekranie bądź robienie przerw,
  • więcej snu,
  • rzucenie bądź ograniczenie palenia.

Najpierw wprowadzamy zmiany nieinwazyjne — odżywiamy się lepiej, rzucamy bądź ograniczamy palenie, zwiększamy ilość snu, redukujemy stres. Pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji skóry pod oczami — jest ona szczególnie wrażliwa i narażona na utratę wody. Jeśli nie dostrzegamy satysfakcjonujących rezultatów, wówczas warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej. Obecnie stosowane procedury są bezpieczne, choć mogą wywoływać skutki uboczne, o których na konsultacji opowie lekarz.

Cienie pod oczami nie są chorobą, mogą być jednak objawem choroby. O czym mogą świadczyć sińce? O wielu schorzeniach, których wykluczenia wymaga konsultacja lekarska. Jeśli wdrożysz odpowiednie kosmetyki i zabiegi medycyny estetycznej, a problem powraca, warto porozmawiać o problemie z lekarzem internistą. Nie dotyczy to osób, u których występują brązowe, ciemne cienie — w takiej sytuacji należy jak najszybciej zasięgnąć porady lekarskiej.

Tak, u wielu osób problem cieni pod oczami występuje z powodu delikatnej skóry w tej okolicy, w szczególności bladej. Możemy odziedziczyć cienką skórę i słabszą jej kondycję. Można spytać o to najbliższych krewnych.

Tak, skóra wokół oczu może stracić elastyczność i jędrność, jeśli nasza dieta jest uboga w kluczowe składniki odżywcze. Monodieta, restrykcyjne diety odchudzające, niedobory (w tym żelaza — anemia), a nawet brak elektrolitów po przebytych chorobach może sprawić, że skóra staje się zasiniona.

Za powstawanie fioletowych cieni wokół oczu często odpowiedzialne jest zmęczenie — nieprzespana noc, przewlekły niedobór lub niska jakość snu, nadmiar obowiązków i stres.

Tak, sińce pod oczami mogą wynikać z powodu nadmiernej ekspozycji na słońce. Dotyczy to w szczególności tych o barwie od żółtej do lekko brązowej.

Tak, warto w pierwszej kolejności przyjrzeć się tej przyczynie. Na skutek długotrwałej ekspozycji na światło komputera i wytężenia wzroku naczynia krwionośne mogą się rozszerzać i stawać bardziej widoczne.

Masaż okolicy oka jest jednym z domowych sposobów na sińce pod oczami. Jest jednak sposobem zwłaszcza na drugi problem, który występuje w tej okolicy oprócz cieni — a więc aby zlikwidować worki pod oczami, wynikające z obrzęku.

Newsletter

Zapisz się do Newsletter i otrzymuj informację o promocjach, kodach rabatowych oraz nowościach w naszej ofercie.

Cienie pod oczami przyczyny

Charakter, jaki przybierają sińce pod oczami, jest istotny. Żółte cienie wynikają zwykle z niezdrowego stylu życia, np. palenia papierosów czy nadmiernej ekspozycji na smog i kurz. Fioletowe cienie są z kolei zazwyczaj oznaką upływającego czasu, osłabienia organizmu bądź efektem niewyspania. Brązowe, ciemne plamy mogą być sygnałem schorzeń, w tym poważnych. Najczęstsze przyczyny cieni:

• proces starzenia,
  • palenie papierosów,
  • uwarunkowania genetyczne,
  • nieodpowiednia dieta,
  • nieprzespane noce,
  • przewlekłe zmęczenie i przepracowanie,
  • stres.

Co oznaczają cienie pod oczami?

Sińce pod oczami mają, jak widać, wiele przyczyn. Najczęstszą jest utrata kolagenu z wiekiem bądź zmęczenie. Zdarza się, że te charakterystyczne, rozlane przebarwienia wynikają z naszego stylu życia. Gdy są szczególnie ciemne i wdrożona pielęgnacja nie wywołuje rezultatu, a występują inne objawy, mogą być sygnałem pogorszenia stanu zdrowia — chorób o różnej etiologii, od alergicznych do pasożytniczych. W takiej sytuacji należy zgłosić się do lekarza, który zleci badania krwi. Zazwyczaj jednak naprawdę nie ma czym się stresować. Czas mija nieubłaganie — zarówno lata życia, jak i godziny nieprzespanej nocy….