Terapia Światłem

Terapia światłem jest kompleksową odpowiedzią na problemy skórne. Pomaga w terapii trądziku czy łuszczycy, może niwelować przebarwienia, blizny, zmarszczki czy cellulit. Wykazuje też istotną skuteczność w walce z wypadaniem włosów, a ponadto stanowi uzupełnienie terapii przeciwbólowych.

Czym jest terapia światłem?

Terapia światłem jest wykorzystywana w szeregu gałęzi medycyny od lat. Wykorzystuje system LED służący do wykonywania fototerapii oraz zabiegów fotodynamicznych twarzy i ciała.

To jedyne urządzenie, które jednocześnie dostarcza aż trzy różne długości fal, co umożliwia bardzo szerokie zastosowanie. Dzięki temu to niezwykle skuteczna i bezpieczna odpowiedź m.in. na problemy osób zmagających się trądzikiem, przebarwieniami, bliznami, łuszczycą, spowolnionym gojeniem się ran czy uciążliwymi dolegliwościami bólowymi, ale także marzących o odmłodzeniu skóry twarzy.

terapia światłem - ZABIEG

Jak działa terapia światłem?

Lampa generuje fale o trzech różnych długościach, które prowadzą do fotomodulacji tkanek, a więc ich odnowy, bez ryzyka przegrzania skóry. Lampa oferuje możliwość wykorzystania światła o barwie niebieskiej (415nm), czerwonej (633nm) lub bliskiej podczerwieni (830nm). Każde z nich wnika w skórę na inną głębokość i może zapewnić odmienne efekty. Zabieg może uwzględniać wykorzystanie tylko jednej barwy światła lub ich kombinacji. Dzięki temu lampa pozwala stworzyć rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Światło czerwone (633nm) naturalnie stymuluje regenerację skóry, pobudzając ją do wzmożonej produkcji nowego kolagenu oraz elastyny. Światło to pomaga również przywrócić prawidłową cyrkulację krwi oraz limfy, dzięki czemu organizm łatwiej usuwa toksyny. To wszystko sprawia, że światło czerwone świetnie nadaje się do rewitalizacji skóry, jej wygładzenia, nawilżenia, ujędrnienia, odmłodzenia.

Światło niebieskie (415nm) ma przede wszystkim działanie antybakteryjne, łagodzące oraz redukujące nadmierne wydzielanie sebum. W związku z tym nadaje się idealnie do zabiegów mających na celu leczenie trądziku. Pomaga zapobiec nawrotowi problemów skórnych w przyszłości.

Z kolei bliska podczerwień (830nm) wnika w skórę najgłębiej. Dzięki temu jest ceniona ze względu na swoje działanie przeciwbólowe i może przynieść ulgę pacjentkom bądź pacjentom mierzącym się z szeregiem chorób i schorzeń. Bliska podczerwień ze względu na swoje działanie przeciwzapalne znajduje też zastosowanie w leczeniu trądziku i łuszczycy.

Innowacyjna technologia oferuje możliwość połączenia wszystkich wspomnianych rodzajów światła, w określonych proporcjach, dzięki czemu jest w stanie poradzić sobie z najróżniejszymi wyzwaniami, a także osiągnąć spektakularne rezultaty terapii w niedługim czasie.

Jakie dolegliwości leczy terapia światłem?

Terapia światłem w leczeniu trądziku wykorzystuje przede wszystkim światło niebieskie, które reguluje wydzielanie sebum i działa antybakteryjnie. Stosuje się również bliską podczerwień. Obie długości światła pozwalają niwelować objawy trądziku i zapobiegać jego nawrotom.

W leczeniu blizn potrądzikowych stosuje się światło czerwone, działające blisko powierzchni skóry. Oddziałując na receptory fibroblastów, stymuluje się naturalne procesy regeneracyjne – wzmożoną produkcję kolagenu i elastyny. Powstawanie nowych włókien pozwala na przebudowę blizn.

Terapia światłem pozwala ujednolicić koloryt skóry. Światło czerwone uspokaja procesy melanogenezy i rozjaśnia przebarwienia – np. potrądzikowe i posłoneczne.

W leczeniu łuszczycy wykorzystuje się światło niebieskie i bliską podczerwień, które ograniczają produkcję cytokin w komórkach dendrytycznych i normalizują pracę fibroblastów oraz keratynocytów. Tym samym łagodzi objawy schorzenia i wspiera proces regeneracji skóry.

W terapii światłem stosuje się bezpieczne lampy LED, które wspierają gojenie ran. W przypadku oparzeń można wdrożyć leczenie krótko po uszkodzeniu skóry. Zastosowanie fototerapii przyspiesza regenerację i wpływa na widoczność przyszłej blizny przy jednocześnie wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Fototerapia LED jest z powodzeniem stosowana w zabiegach anti-aging. Stosuje się przede wszystkim światło czerwone, które oddziałuje na fibroblasty. Zwiększona produkcja włókien kolagenowych i elastynowych pozwala spłycać drobne zmarszczki mimiczne.

Stymulacja produkcji kolagenu i elastyny pozwala zagęścić, uelastycznić i ujędrnić skórę. Wykorzystuje przy tym naturalne procesy regeneracji.

Światło czerwone znajduje zastosowanie w łagodzeniu cellulitu ze względu na jego zdolność do usprawniania cyrkulacji krwi i limfy. Niweluje zastoje w tkankach, pozwalając na prawidłowe usuwanie produktów metabolizmu i usuwając miejscowo nagromadzoną wodę.

Światło LED wielotorowo działa na mieszki włosowe – poprawia ukrwienie komórek, zwiększając dotlenienie i odżywienie mieszków włosowych. Jednocześnie wspiera syntezę białek, stanowiących budulec włosa. Tym samym ogranicza ich wypadanie, sprzyja wzrostowi nowych włosów i poprawia ich grubość.

Fototerapia jest skuteczną, od lat stosowaną z powodzeniem metodą leczenia bólu. Wykorzystuje się bliską podczerwień, która rozgrzewa tkanki i łagodzi stan zapalny. Leczy ból przewlekły, między innymi bóle reumatyczne i bóle kręgosłupa.

Jak przebiega terapia światłem?

Pierwszym krokiem jest wywiad lekarski, prowadzony przez lekarza specjalistę. Konieczne jest wykluczenie przeciwwskazań i określenie potrzeb oraz oczekiwań pacjenta. Zabieg polega na serii naświetleń. Czas zabiegu różni się w zależności od obszaru i dolegliwości. Można zastosować różne długości fal, by skutecznie leczyć zróżnicowane problemy. Pacjent przebywa w wygodnej pozycji – leżącej, półleżącej bądź siedzącej. Dla ochrony oczu i komfortu stosuje się okulary przeciwsłoneczne. Zabieg jest bezbolesny.

Trądzik - Zabiegi

Wskazania i przeciwwskazania

Terapia światłem - wskazania​

Terapia światłem - przeciwwskazania

Klinika medycyny estetycznej Warszawa The Clinic

Informacje o zabiegu

Obszar zabiegu

W zależności od potrzeb.

Czas trwania

Twarz – około 20 minut,
Ciało – około 60 minut.

Liczba zalecanych sesji

Ilość sesji ustalana indywidualnie.

Terapia światłem - Efekty​

• Zmniejszenie widoczności zmarszczek i poprawa gęstości skóry
  • Ujednolicony koloryt skóry i rozjaśnienie przebarwień
  • Skuteczne leczenie trądziku i zapobieganie nawrotom
  • Niwelowanie objawów łuszczycy i wsparcie w regeneracji skóry
  • Leczenie cellulitu
  • Przyspieszenie porostu włosów i ograniczenie wypadania
  • Leczenie dolegliwości bólowych w przebiegu różnych chorób, np. reumatycznych
  • Spłycenie blizn

Terapia światłem - Cennik​

• Terapia światłem Od 150 zł

Ilość wymaganych zabiegów to kwestia mocno indywidualna - wszystko zależy od tego, na jaki problem ma odpowiadać fototerapia. Zaleca się serię zabiegów stosowanych raz do dwóch razy w tygodniu. Zabieg sprawdzi się też świetnie w ramach terapii łączonej, zastosowany np. wraz mezoterapią igłową, mikrodermabrazją czy peelingiem, a także dla złagodzenia bólu po różnorodnych zabiegach medycznych.

• Na przynajmniej miesiąc przed zabiegiem należy odstawić wszelkie leki o działaniu światłouczulającym oraz zawierających pochodne witaminy A.
  • Na przynajmniej 2 tygodnie przed planowanym zabiegiem zrezygnować z opalania się oraz stosować krem z wysokim filtrem.
  • Na 24 godziny przed zabiegiem najlepiej jednak zrezygnować z makijażu oraz spożywania alkoholu.
  •     Na przynajmniej dwa tygodnie po zabiegu należy unikać silnej ekspozycji słonecznej miejsca zabiegowego (a także zrezygnować z korzystania z solarium) oraz stosować krem z wysokim filtrem SPV.

To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia odpowiedź na szereg problemów skórnych w ramach jednej procedury zabiegowej, dzięki możliwości połączenia trzech różnych rodzajów światła. Nowoczesna technologia może przynieść ulgę osobom zmagającym się z uciążliwymi dolegliwościami bólowymi. Jest bardzo ceniona przy leczeniu trądziku, łuszczycy, przebarwień czy blizn potrądzikowych.