Cellulit - zabiegi na cellulit Warszawa

Jak zwalczyć cellulit? Jakie są rodzaje cellulitu? By pozbyć się pomarańczowej skórki, poznaj lepiej swojego wroga i skuteczne metody działania. Zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje na temat tego powszechnego defektu kosmetycznego.

Cellulit - Zabiegi

Co to jest cellulit?

Należy rozdzielić cellulit tłuszczowy i cellulit wodny.

Cellulit tłuszczowy to z naukowego punktu widzenia nierównomierne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej. Może być widoczny gołym okiem po ściśnięciu fałdu skóry lub bez tego. Faktura, którą widzimy, to adipocyty, czyli powiększone komórki tłuszczowe, które napierają na naczynia krwionośne i limfatyczne.

Zwykle wynika z nadmiaru tkanki tłuszczowej, kiedy zachodzi rozrost komórek tłuszczowych. Występuje wraz z obrzękowo-włóknistymi zmianami tkanki podskórnej.

Cellulit wodny z kolei wynika z nieprawidłowego przepływu limfy — w efekcie dochodzi do zastoju wody w tkance podskórnej. Miejscowe osłabienie krążenia utrudnia obieg limfy, przez co produkty przemiany materii zalegają w tkankach.

Te grudki widoczne gołym okiem nie wynikają z przyrostu masy ciała. Mogą być związane z zaburzeniami hormonalnymi lub krążenia. Często koreluje z fazą cyklu — przed miesiączką może być silny, w innych dniach — zupełnie niewidoczny.

Zabiegi na cellulit

Niezależnie od tego, czy źródłem problemu jest zniekształcona tkanka tłuszczowa, czy zatrzymywanie wody poniżej powierzchni skóry, proponujemy sprawdzone zabiegi do walki z cellulitem. Bazujemy na rozwiązaniach o udowodnionej skuteczności.

Mezoterapia antycellulitowa

To rodzaj mezoterapii igłowej, podczas której wykonuje się liczne mikro nakłucia, a następnie aplikuje substancje czynne. Koktajl złożony z kofeiny, L-karnityny i innych lipolityków wspiera naturalne procesy naprawcze skóry. Po zabiegu następuje regeneracja — tworzenie nowych włókien kolagenowych i elastynowych oraz dogłębna przebudowa wybranego obszaru z poprawą jędrności skóry.

Nieinwazyjny lifting ciała

Poprawa elastyczności skóry, odmładzające zabiegi na twarz, redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej, leczenie opadających powiek i worków pod oczami.

Fala radiowa

Rodzaje cellulitu

Jak widać cellulit mogą tworzyć komórki tłuszczowe bądź zastój wody i produktów przemiany materii. To podstawowy podział. Oprócz tego wyróżniamy kilka rodzajów cellulitu pod względem jego formy:

• cellulit miękki — występujący u osób z niewielką aktywnością fizyczną i po 40 roku życia, tworzący widoczne guzki w tkance podskórnej niewymagające ściśnięcia, by były widoczne
  • cellulit twardy — pomarańczowa skórka u osób z jędrną, sprężystą skórą, po ściśnięciu skóry może wywoływać objawy bólowe — zwykle u osób aktywnych
  • cellulit obrzękowy — miękki z towarzystwem obrzęków, często występujący u osób z tendencją do zaburzeń krążenia i obiegu limfy, najbardziej widoczny po owulacji i po dniu spędzonym w pozycji stojącej
  • cellulit mieszany — łączący cechy powyższych typów.

Gdzie na ciele może pojawić się cellulit?

W jakich miejscach tworzy się cellulit najczęściej? Skórka pomarańczowa zwykle występuje w charakterystycznych miejscach, które najbardziej nas stresują w okresie letnim, gdy odsłaniamy nogi:

• pośladki
  • uda
  • biodra
  • brzuch
  • rzadziej piersi.
Cellulit - jak sie go pozbyc

Przyczyny powstawania cellulitu

Znienawidzona pomarańczowa skórka może mieć różne przyczyny — często jest to kilka przyczyn jednocześnie. Jest ściśle związana z estrogenem, dlatego może pojawić się już w okresie dojrzewania. Czynniki sprzyjające powstawaniu cellulitu to:

• siedzący tryb życia
  • zaburzenia pracy naczyń krwionośnych i limfatycznych
  • nieprawidłowa dieta
  • noszenie zbyt obcisłych ubrań
  • brak aktywności fizycznej
  • nadwaga
  • wady postawy (np. kręgosłupa)
  • zaburzenia hormonalne
  • przyjmowanie doustnej antykoncepcji hormonalnej
  • predyspozycje genetyczne
  • nieprawidłowy przebieg limfy i zastój wody w tkance podskórnej.

1. Pierwszy stopień cellulitu — możemy zobaczyć grudki wchodzące w skład pomarańczowej skórki dopiero po ściśnięciu danej części ciała. Gdy mamy zdrową tkankę łączną i tłuszczową, taki objaw nie występuje.
  2. Drugi stopień cellulitu — wówczas rzeczywiście widoczna staje się struktura skórki pomarańczowej. Objawy cellulitu są widoczne w pozycji stojącej.
  3. Trzeci stopień cellulitu — to zaawansowany rozwój cellulitu. Struktura skórki pomarańczy staje się wyraźnie pofałdowana. Jest widoczny także w pozycji leżącej.
  4. Czwarty stopień cellulitu — to zaawansowana postać. Cellulit tworzy wyraźne zmiany — tkanka przestaje być elastyczna, zachodzą w niej zmiany troficzne, trzęsie się. Ten rodzaj cellulitu może nieść za sobą objawy bólowe.

W czasie ciąży u wielu kobiet powstaje cellulit. Wynika przede wszystkim z dużych wahań wagi, którym towarzyszy mała aktywność fizyczna.

Konieczna jest kontrola masy ciała, zdrowe odżywianie i, jeśli nie zachodzą przeciwwskazania, warto wdrożyć lekką aktywność fizyczną. Poleca się szczotkowanie skóry. Zabiegi antycellulitowe wykonuje się po ciąży.

Cellulit tłuszczowy najczęściej występuje u kobiet z większą ilością tkanki tłuszczowej. Kontrola masy ciała jest więc bardzo ważna, by uniknąć jej deformacji.

Jeśli jednak mowa o cellulicie wodnym, w razie wystąpienia pierwszych objawów należy poprawić krążenie krwi i limfy na przykład poprzez drenaż limfatyczny. Nierówna powierzchnia skóry może wystąpić także u młodych kobiet dostarczających organizmowi wystarczająco aktywności fizycznej, jeśli gospodarka limfy zostanie zaburzona.

Dobrym rozwiązaniem jest szczotkowanie skóry na sucho.

Cellulit nie jest szkodliwy dla zdrowia, zwykle to jedynie drobne grudki, może jednak powodować wystąpienie pewnych objawów. Pacjentki zwykle mówią o uczuciu ciężkości i nadmiernego napięcia kończyn dolnych.

W poważnych przypadkach, jakimi są wyższe stopnie rozwoju cellulitu, może dojść do rozstępów, obrzęków tkanki podskórnej, żylaków i różnych zmian w tkankach skóry.

Pozbycie się cellulitu wodnego jest możliwe poprzez zmianę diety, masaże i wdrożenie większej ilości ruchu.

Cellulit wynikający z nadmiernej tkanki tłuszczowej także może się zredukować pod wpływem odpowiednich ćwiczeń, ale przede wszystkim — utraty masy ciała.

Jeśli defekt jest w zaawansowanym stadium, może być konieczne wdrożenie zabiegów.

Na cellulit najbardziej narażone są kobiety w okresie ciąży, którym doskwiera przyrost masy ciała i wahania hormonalne. Z problemem cellulitu tłuszczowego zwykle zmagają się osoby z nadwagą.

Trzeba jednak pamiętać, że cellulit wodny często dotyczy kobiet aktywnych fizycznie, jeśli gospodarka wodna zostanie zaburzona przez np. problemy hormonalne czy złą dietę.

Przyrost masy ciała, dieta bogata w sól, zaburzenia hormonalne i niedostateczna aktywność fizyczna. Pozbycie się cellulitu często jest niemożliwe bez wyeliminowania jego przyczyn.

Tak, w szczególności istotny jest tu nadmiar soli, spożywanie dużych ilości produktów wysoko przetworzonych, picie dużych ilości alkoholu, a także niedostateczna ilość błonnika w diecie. Nasze złe decyzje żywieniowe mają duży wpływ na pojawienie się skórki pomarańczowej.

Z tego powodu warto wprowadzić do codziennego menu więcej produktów warzywnych i o wysokiej zawartości błonnika, na przykład zamiast białego pieczywa można sięgać po pieczywo razowe. Pomocna jest suplementacja — kofeina, wyciąg z ruszczyka kolczastego, kwas askorbinowy itp.

Zbilansowana dieta z jednej strony ułatwia utrzymanie prawidłowej masy ciała, z drugiej — likwiduje nadmierne gromadzenie wody.

Badania wykazują zmniejszenie stopnia zaawansowania cellulitu po stosowaniu kremów z retinolem. Odpowiednie kosmetyki mogą pomóc zmniejszyć widoczność skórki pomarańczowej, jednak rzadko niwelują ją w pełni i u wielu kobiet nie przynoszą zadowalających rezultatów.

Tak, zabiegi na cellulit są skuteczne zarówno w jego tłuszczowej, jak i wodnej postaci. Przynoszą szybsze rezultaty niż domowe sposoby, efekty są trwalsze i widoczne także wtedy, gdy wdrażanie nowych nawyków zajmuje więcej czasu. Zaawansowane stopnie cellulitu mogą być niemożliwe do usunięcia bez zabiegów medycyny estetycznej.

Tak, u osób palących częściej występuje cellulit.